Monday, February 11, 2013

God of study


synopsis
Kang Suk Ho (Kim Soo Ro) adalah seorang peguam yang asalnya mahu membantu sekolah tinggi bernama Byeong Mun High School untuk elakkan ianya dari diambil alih oleh syarikat lain tetapi akhirnya beliau bergelut untuk memulihkan sekolah itu. Dalam usaha untuk memenuhi hasrat beliau, beliau berjanji kepada pengarah sekolah bahawa dia akan membuat sekurang-kurangnya 5 orang pelajar diterima ke kolej yang paling berprestij di Korea, Chunha Dae University. 


Cerita ni sangat sangat memberi motivasi kepada kita. Dari budak yang tak pandai asyik failed je kepada budak yang akhirnya dapat berjaya. 
Dan of course because of their hard work. Sampaikan buat kem kat skolah. Diorang ni sangat struggle untuk capai kejayaan. Mereka totally idiots dan semestinya usaha mereka kena berganda dari orang lain. K disini aku sangat suka dengan lawyer park dan satu-satunya cikgu yang sokong diorang iaitu miss Han Soo Jung. sebab diorang come up with many plans to make sure all the students will be accepted to Chunha Uni.

Tapi, aku tak suka watak cikgu2 kat sekolah tu. Sepatutnya sbg cikgu, mereka kena sokong segala yang lawyer park buat untuk kebaikan students. Bagi diorang, students tu teruk dan takkan dapat diubah lagi. without any effort to change them *sigh*


Yeahh, i love this story because will make us realized there's no success without any effort.

 Bagi aku semangat lah nak teruskan sem 2 ni. Sebab sem 1 banyak main,
inshaallah kalau put all efforts for next sem, target akan tercapai.
oyeahh

cerita ni sangat bagus k tapi aku tak habis tengok lagi harhar. So kalau nak tahu ending kena lah pergi tengok sendiri. Di akhir cerita ni ada juga diselitkan tips2 belajar untuk semua yang bergelar students. 

p/s - minggu terakhir kat rumah. sobs sedihnyaa ;(



3 comments:

  1. Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. nanti dah start klas entah ada masa lagi tak nak tengok koreaa sobs ;(

      Delete