Friday, May 27, 2016

Disappointed

Assalamualaikum.

Tadi aku jalan-jalan kat google..I want to find some informations but suddenly ternampak satu post yang macam kukenal saja penulisan itu, tapi di mana ya ? gitu. And aku bukak link tu. Guess what ?!
Ada orang COPY AND PASTE entry blog aku ke website dia. Puas aku cari ade tak dia credit ke blog aku, tapi dibuat seolah-olah macam dia sendiri yang tulis entry itu. IM SO ANGRYYYY GRRRR. Taktahu apa tujuan dia buat macamtu, tapi website tu adalah salah satu website sekolah di Besut. Aku okay kalau dia mintak permission dari aku, maybe dia nak promote Besut tapi its such a wrong way you copycattttt ! And entry tu termasuk dalam POPULAR POST di website dia, menunjukkan bahawa entry itu dpt banyak views. Ewah sedap je ko, nak buat duit guna entry aku. You need to inform me if you want to share any post in my blog. Tu lah guna nya aku letak email aku kat tepi ni or you can leave me a comment, i read all comments anywayy ! ANY POST ! 

Aku suka menulis dari dulu lagi and i love sharing. I love to share some informations yang aku tahu ataupun based on my experiences. Contohnya aku share tentang matrik, aku share tentang unisza. Bila ada bakal2 student matrik atau students unisza email aku tanya macam2 atau leave a comment, asked for my advices etc. That simple things make me happy, I feel like, atleast i can help some peoples in need, so i will help them if i can. Dalam hidup ni banyak cara kita nak tolong orang, tak semestinya melalui duit je, tak semestinya melalui fizikal like "oh makcik nak lintas jalan ke meh saya tolong".

Tapi bila ada orang dah salah guna kan niat aku, I feel disappointed. Kalau sekali lagi aku nampak di google, i might set my blog into private. I will never stop writing, tapi lepasni tulis untuk sendiri baca jelah. haha =,=

Ni lah kan perasaan bila ada orang copy kerja kita, patutlah ada penulis yg nak saman peniru kerja diorang sampai berjuta-juta. Nasib baik blog ni takde copyright ke ape, kalau tak aku dah saman da dapat jugak duit sejuta wkwkwk. Tapi tolonglah hormat hak orang lain, k :) Hidup ini perlu jujur untuk dapat keberkatan, sama jugak macam kita belajar. Kawan kau penat buat kerja, kau copy je ewah saman nak ? May Allah bless !

Have a nice day, everyone !


No comments:

Post a Comment