Tuesday, July 23, 2013

Diari Ramadhan 4 : Life update

Assalamualaikum.

Secara rasminya, aku telah kembali menjadi seorang penganggur. selepas hanya bekerja selama 15 hari tolak 2 hari ponteng = exactly 13 hari.
Gaji agak masyuk lah juga :D nasib baik tak kerja kat peladang, gaji ciput je ceh ! haha.
Bukan aku yang nak berhenti, tapi kitorang yang part timers ni diberhentikan kahkah. sebab kerepek dah cukup untuk hari raya ni, maka hanya pekerja tetap je yang diperlukan  sekarang ni. Dia cakap memang target hujung bulan baru habis buat kerepek tapi tak capai target sebab blablabla. Ada lah masalah dia, pedulik lak aku kan haha.Tapi okaylahh atleast aku ada experienced dan takdelah 100% masa aku hanya kat rumah je.
Haihh kembali lah aku krikk krikk krikk kat rumah =,=

 result sem 2 dah keluar :)
Alhamdulillah kali ni nama aku termasuk dalam dean's list :)
aku bukannya nak kejarkan DL tu. Aku cuma harapkan result aku ada peningkatan je. Menunjukkan pada diri sendiri yang aku dah berusaha. Tapi tipu lah kalau cakap tak happy kan dapat DL. siapa yang tak happy. Tapi kalau boleh aku taknak berusaha semata-mata kerana inginkan penghargaan manusia. nauzubillah.

It's not easy actually to get this result. I put a lot of efforts to get it. Much more efforts than sem 1 haha sebab macam mana fikir pun still ada rasa kesal tak usaha sungguh2 time sem 1. entah macam mana boleh tersasar seketika tahhh. My bad ;(

 sebab aku bukannya 'naturally born genius', which myself memegang konsep 'kau usaha, kau berjaya.kau tak usaha,hancuslah kau'.
that's me :)

Apa pun, bagi aku. result sem lepas yang aku dapat jadi pembakar semangat untuk terus berusaha, result kali ni pulak aku dapat sebab Allah nak uji aku. Adakah aku akan tetap berusaha dan bertawakkal kepada Allah selepas aku diberikan kejayaan.
setiap sesuatu yang diberi Allah itu ada sebabnya.

Tahniah kepada sahabat-sahabat yang berjaya.
Yang tidak mendapat keputusan yang diharapkan, Allah ingin menguji kita. Sejauh mana kita menerima keputusan itu, how far we put trust in HIM, dan adakah kita bersyukur kepada Allah.

Alhamdulillah.

selamat beribadah.

No comments:

Post a Comment