CLICK HERE

Sunday, March 6, 2016

Weekend @ Kelantan

Hye !
Actually kitorg ke kelantan cuma utk cari chilli flakes for our product. Produk apa pulak ni ?! haha. Kali ni kami akan mempertandingkan produk 'Mayoking' ke MPI 2016. Alahh produk mayoking yang menang first place last sem.
Yang ramai tak expect kitorang menang, kitorang sendiri pun
tak expect akan menang tapi dah rezeki nak buat macam mana perlu 
ke cakap depan depan kami yang kami tak layak menang. 
Ah malas nak cerita, cerita pasal MPI next entry.
Ke rantau panjang cuma untuk cari sebungkus chilli flakes berharga RM 2
tapi pergi 9 pagi, balik 10 malam.Dari besut ke rantau panjang bole tahan jauhh,
nak dekat 3 jam dalam kereta. Kebas pungkoq haha.
Yang ajaibnya aku tak beli apa2 pun, bebudak ni yang terangkat baju sorang
selai. Biasanya akulah juara memborong hahaha. Entahlah, taktau kenapa takde satu
barang pun yang aku berkenan dan betul2 rasa nak beli. 
Tapi macam2 ada kat sini, baju2 pinggan mangkuk makanan2 etc semua ada.
Walaupun penat dan letih ditambah pula dengan cuaca yang sangat panas, tetap bersemangat shopping. haha.




Hawaii icecream, RM6. Tapi agak mengecewakan. Icecream sikit je, kelapa
bedebuk banyak. Tak mendinginkan tekak. 

Masjid cina, macam kat melaka pun ada. Solat zohor-asar kat sini. Tak sure pulak 
ape tah nama dia, masjid ni dekat2 dengan rantau panjang.
Sebab hawaii icecream tu lah aku beli lagi aiskrim pulut. Rupanya icecream RM3 lagi 
mendinginkan tekak dari icecream RM6. 

Ni semua budak2 suka buat keje gila ke keje taktau malu, selamba badak je
selpie kat tepi jalan dengan kereta banyak dan laju kat sebelah haha. Nasiblah selamat
semuanya ish3.

Lepastu gigih mencari pantai senak. Sebab pantai ni kan dah viral
kat fb yang suasana ala2 korea kononlah kan. Dah alang2 sampai, singgah lah kejap.
Jauh jugak, pukul 6.45 ptg baru sampai sini. 
Tak pegi kat laut pon, ambik2 gamba kat pokok je haha.
Yang tak bestnya banyak sampah adui ramai betul manusia takde sivik buang sampah
merata-rata. Geram betul aku, sama jugak macam kat bukit keluang. Bila dah viral, 
makin ramai manusia, makin banyak sampah. mencemarkan alam betul.






Nami Island, Korea.
Baru nak fefeeling kat korea dengan oppa hensem, dengar abe-abe kecek kelate pulok. luls.
InshaaAllah ada rezeki ke korea lah kiterr gittueww.


10 malam baru sampai hostel, Nice ! 
Lepas dinner terus pengsan =,=

How about your weekend ?



No comments:

Post a Comment