Wednesday, September 2, 2015

Liah daftar @ USIM


2 september 2015. 
Hari pendaftaran for degree, USIM.
Mula2 aku tak ikut sebab kena ambik aid sekolah, tapi amer cuti, maka dak amer lah ambik aid sekolah, aku ikut ibu ngan ayah hantar liah hahha.
Saje je nak tengok suasana hari pendaftaran, lagipun kena tolong angkut baranglah ape lagi kan. 


mereput.

Tak sangka lama gila proses pendaftaran, ktorg tunggu dari kul 9 pagi sampai kul 1 petang baru selesai. Ibu ngan ayah sampai tertido tido kat tepi dinding hahaha. 
Tempat pendaftaran kemain lawa, sayangnya lambat hahah.
Lembab gila USIM, unisza yang baru dan banyak problem tu pon dulu aku daftar kejap je. aku ingat lagi no giliran aku 100+ tapi tak sampai sejam dah sampai turn aku lepastu dah boleh melepak kat bilik. Aku pon taktau apa masalah usim, tapi better next time harapnya diorg akan upgrade their systems, kesian kat makbapak tunggu lama2, ada yang bawak baby, yang bawak atuk nenek.
aigooo sabor yer haha.

Liah dapat kolej kediaman 1, so kena naik bas. Katanya untuk mengelakkan kesesakkan jalan sebab kawasan kediaman tu kecik. Tapi takde masalah pon naik bas sebab lagi senang, bas pon sentiasa ada sampai petang. Bebudak palapes pon tolong angkat barang sekali.


All the best Liah ! Belajar lah elok2 taktau den nak bagi ucapan apa lagi lol.
Liah memang asasi kat sini, so memang takde masalah pun ntok degree semua tempat kebanyakkan dia dah tahu, kawan pon ramai. tadi pun tak hantar sampai depan kolej dia pepandai ekau lah.

Tak sangka adikku yang kecik dan pendek dah sambung degree daa pun. Harapnya kau bolehlaa menyesuaikan diri dan pandai berdikari. Belajar memang konfem takde masalah sebab liah memang naturally budak skema kadang2 aku macam nak marah je dia sebab skema sangat. hahaha. Terkejut aku tengok dia bawak buku asasi, aku dulu masa daftar first year haram jadah satu buku pon aku tak bawak kahkah. 

Goodluck and All the best untuk semua students baru degree !
Nikmatilah kehidupan sebagai pelajar sepuas-puasnya, sedihnya hakak ni kejap je dah masuk final year sobs :(


No comments:

Post a Comment