Friday, March 20, 2020

Pasal blogspot

Hye,
aku selalu fikir bahawa dulu aku sangat minat membaca dan menulis, tapi sekarang tidak lagi, adalah kerana faktor usia. Dan bagi aku, minat seseorang itu boleh berubah mengikut peredaran zaman dan usia.

Tapi sebenarnya, kalau difikirkan kembali, dulu aku boleh menghabiskan satu novel dalam masa sehari, boleh menulis blog panjang2 sampaikan takde cerita nak tulis dah pon, still dok kerah otak nak jugak menulis. Ianya adalah kerana tiada distraction.
Distraction from what?
From handphone. 

Handphone nowadays canggih2, apps pon dah bersepah sana sini. Dulu apa2 cerita nak diabadikan dalam blog, kononnya sebagai kenangan nak tunjuk anak cucu. Tapi sekarang, kenapa perlu susah2 nak menulis blog, kan dah ada instagram dan facebook, bukankah lebih senang upload je gambar kat situ, dan share je ape bende ko nak share.
Even baby baru lahir pon dan ada instagram sendiri by parents. 

Dulu bolehla baca novel sehari suntuk, sekarang kalau nak membaca pun, tah bila nak habis satu buah buku, yelah dok kejap2 tengok handphone. haha.

Cuma blog ni bagi aku ada keistimewaan dan ianya agak classic. Tapi aku juga telah tewas dengan peredaran zaman, i think i dont like writing anymore. When i was young, im soo in love with this blogging thing. Seolah-olah satu terapi untuk aku. Aku lega dapat tulis apa yang aku nak tulis. Setiap kali habis satu2 peristiwa, haritu jugak aku akan update blog. Wahh i miss my old self.

Sekarang ni masih menulis cuma agak slow, bukan agak slow. Sangat2 slow, yeah im disappointed with myself. And idk if ada orang baca lagi blog ni hahaha.

Satu je harapan aku, supaya blogspot ini tidak 'hilang'.
Apabila tiada orang yang menggunakannya lagi, satu hari nanti ia akan 'hilang' umpama myspace dan friendster dulu. Aku akan terus menggunakannya for the sake of the old times.


Pernah update sekali je pasal my niece, Amna Dhuhaa. 
Now dah 1 year plus, dah pandai jalan dan berlari kahkah. 
Last aku update kecikk je lagi Uha ehehe.
Nampak tak slow nya nak update tu? ><

No comments:

Post a Comment