Thursday, July 28, 2016

23 Syawal

Assalamualaikum.

Harini Ummi, Moon dengan Ani datang rumah. Semua classmates masa sekolah dulu. Taktahu lah ni kira datang raya ke apa. Nak kata dah habis raya, syawal belum habis. Nak kata belum habis raya, kira dah lambat sangat ni beraya hahaha. Ada ke patut tanya kuih raya, tinggal balang jela wei haha. Apa pun Ummi memang tak kira masa datang rumah aku, kalau dia rasa nak singgah, dia singgah walaupun bukan hari raya haha. Thank you Ummi ! (masuk list calon menantu terbaik hahahaha)

Yang pasti perangai depa tak ubah langsung ! Moon sampai sekarang masih takut lipas haha, ingat lagi time form 4 kitorang berjaga sampai pukul 2 pagi sebab tak dapat2 nak tangkap lipas dalam dorm LOL. Tiba2 Sab zakaria lalu depan dorm, ktorg mintak tolong dia bunuh lipas. Dia Pap! je lipas tu terus mati. 2 saat je guysss, kitorang 2 jam tak dapat2 bunuh lipas alahaiii. Tu je satu2 nya kenangan yang sangat2 aku ingat dengan Moon hahahahaha.


Ummi, Moon, Ani. Yang pasti semua masih macam dulu, perangai tak ubah langsung. Please dont change, guys, just be yourself :) Ani macam biasa suka cakap sambil gelak2, haha. 

Tapi yang paling aku bahagia adalah, diorang cakap aku dari sekolah sampai sekarang tak berubah langsung! Sikit pon tak berubah, tak tinggi tak pendek tak gemuk tak kurus. MasyaaAllah Alhamdulillah mati2 aku ingat aku gemuk 10 kali ganda dari zaman sekolah, betul ni hahaha. Biasanya bila dah lama tak jumpa baru perasan kan perubahan seseorang tu. Syukur lah tak berubah dan kekal muka 17 tahun lol haha, pastikan kekal sampai tua ok ni over. But the real truth is i gained 5kg in two month! *nangis tepi katil sambil menyesal makan banyak*

Goodluck for your future life korang ! Ani dah dapat kerja alhamdulillah (Ani is a chemist now, congrates!). Moon dah pergi iv dan masih tunggu jawapan (aku doakan Moon dapat jadi Halal executive secret recepi!) dan ummi masih tunggu jawapan (InshaaAllah ada rezeki ummi tak lama lagiii, ummi is a nice person, Allah akan bagi yang terbaik) . 



Berjaya dahh semua kengkawan aku yang geng tidur dalam kelas dulu *lol kenapa aku dah macam a proud mom haha* . Macam biasa mesti tak lari topik pasal kahwin bila dah habis study, tapi diorang cakap belum fikir langsung pasal kahwin, diorang nak kejar kerjaya dulu sampai jadi orang berjaya. Bila diorang cakap macamtu aku terus rasa kagum seriouslyy. Yelah memang sepatutnya fikir pasal kerjaya dan masa depan dulu, ada duit sendiri, dapat balas jasa ibu ayah. Baru fikir pasal benda lain. Ani cakap dia nak ada duit sendiri dulu. Omo ani, bagus betul kauu. Apa pun, aku doakan yang terbaik untuk korang ! xoxo.



No comments:

Post a Comment