CLICK HERE

Saturday, December 10, 2011

novel sengal ;)

macam biasa kalau aku beli novel baru , akan diupdate kat sini .

novel ni best giler , lawak giler ,
bodoh giler . tak logik pon ade jugakk . 
Aku rasa novel ni sesuai kalau kita baca utk hilangkan tension .
Tak payah pikir laa jalan ceritanya yang cam bangang sikit .
Puteri Laila sbg heroin , Hasrul sbg hero .

kelakar gile kott . aku tergelak-gelak meroyan sorang2 baca novel ni .

Jalan citer tak logik , penggunaan ayat yang gile kelakar .
Ringan le kepala , kisah cinta yang tak terlalu
berat atau jiwang-jiwangan sangat .

Sinopsis:
Puteri Laila Megat Kamarulzaman anak orang kaya.Dia playgirl ,
lebih 50 lelaki die permainkan.Puteri Laila jugak seorang yg sombong dengan kekayaan die.
Dia selalu terserempak dengan Hasrul dan malang sentiasa menimpa bila jumpa lelaki tu.
Takdir tuhan,bapak Puteri Laila jatuh bankrup.Dan die dapat tahu Hasrul tu ade
pertalian darah dengan dia.Bapak Laila lari,amanahkan hasrul jaga Laila.
Sejak tu,laila terpaksa hidup susah dengan hasrul.Tinggal kat rumah Hasrul yang macam
kandang lembu,makan tak sedap,toilet uzur,blablabla.Dia terpaksa
jadi orang miskin padahal selama ni dia memandang rendah pada golongan bawahan.
So,apa jadi seterusnya?

ahhh , beli sendiri laa novel ni .
Ada pengajaran sikit la.

Pengajaran dalam cerita ni,
jangan terlalu meninggi diri atau bongkak dengan kenikmatan atau kelebihan yg diberi tuhan pada kita.
Bila-bila masa ianya boleh ditarik balik.Jadilah hambaNYA yang sentiasa bersyukur .

nota penulis : Tak lama lagi ada drama adaptasi dari novel
Gemersik kalbu di tv3! dan jugak drama adaptasi dari novel Bicara Hati di Astro .

Nampaknya trend yang makin hangat di Malaysia adalah
membuat drama atau filem adaptasi . petanda apakah ini ? ada seseorang pernah berkata ,
ini adalah tanda dunia sudah hampir ke penghujungnya atau dengan erti kata lain ,
tanda2 awal kiamat . waallahua'lam.






1 comment:

  1. alahh .. baru na beli . tapi dari sinopsis . macam ala-2 7 hari mencintaiku jeh =.='

    ReplyDelete